Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

5. Webáruház építés > 5.8. Törvényi előírások

Az utóbbi időben a hatóságok előszeretettel ellenőrzik a webáruházak működését és az esetek többségében találnak is hiányosságot. A SoftMaster a következő listát állította össze, amelyre érdemes odafigyelni.

A webáruház üzemeltetőjének adatai:
· Cégszerű megnevezés (gazdálkodási formával)
· Székhely, telephely
· Adószám
· Cégjegyzékszám
· Vállalkozásokat nyilvántartásba vevő cégbíróság vagy jegyző megnevezése
· Elektronikus elérhetőség (e-mail cím, vagy elektronikus bejelentő lap)
· Telefonszám
· Engedélyhez kötött termék, vagy szolgáltatás értékesítése esetén annak meglétének igazolása, nyilvántartási szám feltüntetése

További megjelenítendő információk:
· A kapcsolattartó személy neve
· A szerződés nyelve (még akkor is, ha csak magyar)
· A fogyasztókat tájékoztatnia kell arról, hogy a megkötött szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül-e?
· A megkötött szerződést iktatják-e? Ha igen, akkor az a későbbiekben visszakereshető-e?
· A szerződés utal-e valamely magatartási kódexre, ha nem akkor is közölni kell a vásárlóval

További tájékoztatási kötelezettségek:
· Termékkínálat meghatározása, milyen termékeket / szolgáltatásokat kínál a webáruház
· Rendelési információk, amelyben ismertetésre kerül, hogy a vásárlás regisztrációhoz kötött-e vagy sem, továbbá mikor történik a
megrendelések feldolgozása, visszaigazolása, teljesítése.
· A termék kiszállításának határideje.
· Információ a fizetési módokra vonatkozóan.
· A szállítás költségei és feltételei (már a rendelés elején is elérhető kell legyen).
· Érdemes tájékoztatni a vásárlót, hogy a megjelenített termék képek illusztrációként szerepelnek, és eltérhetnek a valóságtól
· Akciós ár megjelenítése esetén, az akció időtartamának megjelölése fontos, nem elég a "készlet erejéig" megjelölés.
· Tájékoztatás a virtuális vásárlás folyamatáról. A rendelés menetének ismertetése, milyen lépéseket kell tennie a vásárlónak a termékek megrendeléséhez.
· Az elektronikus szerződéskötés lépéseit ismertetni kell.
· Elektronikus (azonnali) visszaigazolás a megrendelésről.
· Hibásan leadott, vagy teljesített megrendelések alkalmával szükséges teendők, korrigálási lehetőségek
· A megrendelt termék / szolgáltatás kifizetésének, lehetőségeinek ismertetése
· Házhoz szállítás díja, információk a kézbesítésről, csomagolásról
· Garanciális feltételek, teendők ismertetése a megrendelt készülék meghibásodása esetén
· Elállás jogának ismertetése a 17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet a távollevők között kötött szerződésekről szóló törvény alapján.
Praktikus lehet a törvény teljes egészében történő elérhetővé tétele (de ez kevés, mert emiatt is már bírságoltak), továbbá a vásárlóknak hétköznapi nyelven megfogalmazva is megjeleníteni a törvény tartalmát.
· Elállás jogának gyakorlásának a menetének ismertetése (milyen formában kell jeleznie a vásárlónak az elállási szándékát)
· Adatkezelési információk, melyben tájékoztatva van a webáruház felhasználója, és vásárlója az adatainak kezelésének módjáról,
tárolásának időtartamáról, továbbá az adatok törlésének lehetőségéről
· A honlapon közzétett általános szerződési feltételek esetében követelmény a tárolhatóság és kinyomtathatóság.
· A fogyasztókat indokolás és feltétel nélküli elállási jogosultság illeti meg. Elállás esetén a
webáruház üzemeltetője köteles a termék visszaküldésének díján kívül minden egyéb kiadást – a vételáron felül tehát a kiszállítás költségeit is – viselni, a fogyasztó pedig visszaszolgáltatni a megrendelt árucikket. A jogszabályban foglaltak szerint a webáruházak kötelesek honlapjukon tájékoztatást nyújtani az elállási jogról, valamint érvényesítésének feltételeiről.
· Írásban történő elállás esetén a fogyasztónak elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni határidőn belül, ezt is fel kell tüntetni.
· Az eladó a fogyasztó elállását követően legkésőbb 30 napon belül visszafizeti a vásárló által kifizetett összeget.
· A holapon feltüntetni, hogy a vásárlót csupán a termék visszaszolgáltatásának költsége terheli
· A szolgáltató – elállás esetén – követelheti a fogyasztótól a megrendelt termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kárainak megtérítését.
· Nem kötelező az eredeti csomagolás és az eredeti számla.
· Írásbeli megerősítés - A webáruház üzemeltetője valamennyi internetes megrendelés esetében köteles a fogyasztó
részére – legkésőbb a termék átadásának időpontjáig – ún. írásbeli megerősítést átadni.
Ezen dokumentum tartalmazza azokat az információkat, amelyekre a fogyasztónak egy
igényérvényesítés során szüksége lehet, így többek között a vállalkozás adatait, az
esetlegesen fennálló jótállás feltételeit, valamint a kifogás megtételének a helyét. (cég neve, adatai, hol tehet kifogást a vevő, illetve az elállás jogát)
· Jótállási jegy a kiszállítás során (Gyártó neve, címe, esetleg importőr neve, címe, termék neve, típusa, vásárlás időpontja, a fogyasztó jótállási jogait milyen feltételekkel, milyen határidőn belül és hol jelentheti be)
 

Az itt megosztott információk tájékoztató jellegűek. Az információk többségének a forrása:

Forrás: Törvényes Webáruház

Webcím: http://torvenyeswebaruhaz.com

Ezen kívül a hatóságok elérhető jegyzőkönyveit, jelentéseit is figyelembe vettük.